Followers

Google+ Followers

Wednesday, September 21, 2016

PROMOSI BOOKCAFE #MYCYBERSALE2016


Assalamualaikum & Selamat Petang kengkawan ... Kepada ulat buku diluar sana yang takde masa nak keluar membeli, boleh beli buku secara online dah sekarang ...


Sekarang nie BookCafe tengah buat sale ... Ada buku-buku yang dijual dengan diskaun sehingga 95% ... Buku yang berharga RM1 pun ada ... Pat pat pat sape cepat dia dapat ... Lekaih kengkawan ... KLIK jer mana-mana banner yang korang nak ... Kos penghantaran tengah percuma tu ...

Tarikh Promosi : 
26 - 30 September 2016 

#mycybersale2016
#bookcafe

Wednesday, August 24, 2016

Kombo Bookcafe : Karya Magnum Opus (Masterpiece) Buya Hamka

Karya Magnum Opus (Masterpiece) Buya Hamka


RM80.00 RM72.00

Dalam kombo ini terdapat 4 buah buku Hamka ...

1. Falsafah Hidup - HAMKA : RM24.00

2. Lembaga Hidup - HAMKA : RM21.00

3. Lembaga Budi - HAMKA : RM15.00

4. Tasawuf Moden - HAMKA : RM20.00


Emmm ... Korang kenal ker sape HAMKA nih ? 
Jom skodeng beramai-ramai sat ...

buya-hamka

Haji Abdul Malik Karim Amrullah atau lebih dikenal dengan julukan HAMKA adalah seorang ulama, sasterawan, sejarawan, dan juga politikus yang sangat terkenal di Indonesia. Buya HAMKA juga seorang pembelajar yang otodidak dalam bidang ilmu pengetahuan seperti filsafat, sastra, sejarah, sosiologi dan politik, baik Islam maupun Barat. Hamka pernah ditunjuk sebagai menteri agama dan juga aktif dalam perpolitikan Indonesia. Hamka lahir di desa kampung Molek, Maninjau, Sumatera Barat, 17 Februari 1908 dan meninggal di Jakarta, 24 Juli 1981 pada umur 73 tahun.

Hamka juga diberikan sebutan Buya, iaitu panggilan buat orang Minangkabau yang berasal dari kata abi, abuya dalam bahasa Arab, yang berarti ayahku, atau seseorang yang dihormati. Ayahnya adalah Syekh Abdul Karim bin Amrullah, yang dikenal sebagai Haji Rasul, yang merupakan pelopor Gerakan Islah (tajdid) di Minangkabau, sekembalinya dari Makkah pada tahun 1906. Beliau dibesarkan dalam tradisi Minangkabau. Masa kecil HAMKA dipenuhi gejolak batin karena saat itu terjadi pertentangan yang keras antara kaum adat dan kaum muda tentang pelaksanaan ajaran Islam. Banyak hal-hal yang tidak dibenarkan dalam Islam, tapi dipraktikkan dalam kehidupan masyarakat sehari-hari. Putra HAMKA bernama H. Rusydi HAMKA, kader PPP, anggota DPRD DKI Jakarta. Anak Angkat Buya Hamka adalah Yusuf Hamka, Chinese yang masuk Islam.


Friday, July 29, 2016

BOOKCAFE.COM.MY

Assalamualaikum dan Salam Sejantera kengkawan ... Kepada pencinta-pencinta buku yang tak berkesempatan nak ke kedai membeli buku-buku baru ... Korang boleh lah membeli secara online kat BOOKCAFE.COM.MY ...

Kalau korang berangan-angan nak beli buku secara online ... Korang boleh datang sini ... Macam-macam jenis buku ada ...











Kalau korang berhajat nak hadiah kan buku kat anak-anak ker anak sedara ker ... Boleh jugak mai shopping kat sini ... Jom skodeng buku apa yang ada kat sini ... Korang boleh ler ajak anak-anak tengok sekali pilih mana yang dia orang berkenan ...



Pilih jer mana korang ... Harga pun berpatutan ... Kalau kena pada masa nyer ada diskaun plak lagi ... Memang digalakkan lah beli kat sini  ... Ini lah sebab nyer ...

RESEPI MANGGA SUSU


Bahan-bahan:
- 1 biji mangga 
- 1 cawan ais 
- 3 sudu besar susu pekat 

Topping: 
- Mangga (dipotong dadu) 

Cara-cara: 
1. Blend mangga, ais, dan susu pekat sehingga sebati. 
2. Tuang ke dalam gelas dan tambahkan topping kiub mangga. 
3. Hidang!


Sunday, January 24, 2016

BMWARD | BENGKEL MEMBAIKI KENDERAAN

BmwarD

Kereta anda rosak ? Nak servis ?
Perlukan bantuan ... ???

Sesiapa pengguna kereta yang menetap atau bekerja di sekitar Sri Rampai @ sekitar Kuala Lumpur & Selangor), sila datang untuk service serta baikpulih kereta anda dengan harga berpatutan ...Pekerja-pekerja yang boleh dipercayai ... Haa ... Kalau tengok kan nama bengkel takut orang nak datang kottt ... Tapi sebenar nyer semua kereta boleh diservis atau dibaikpulih ... Mana-mana kereta pun boleh jer datang serbu ... Mempunyai pengalaman bekerja membaiki BMW selama 16 tahun ... Hebat kannn ...

Sokongan orang-orang kita untuk peniaga-peniaga kita, Insya'Allah semua berjaya

Sila hubungi :


16, Jalan Megan Setapak 1, 
Taman Sri Rampai, 
53300 Kuala Lumpur, Malaysia

Mon-Sat:
10:00 am - 8:00 pm

Call: 
+603 4144 1942 (Office)


Call/Whatsapp: 
+6019 300 1342 (Dan)
+6012 228 6103 (Min)
+6012 404 5050 (Ren)

Specialist in BMW Repair & Parts